26 januari 2008

Fortsätter
Fortsätter mitt boksorteringsprojekt som påbörjades häromdagen. Snart är det avslutat för den här gången, ordningen återställd och luftigheten i hyllorna något större än tidigare.

Samtidigt blir många böner bedda. Böner om att Gud må hjälpa mig att göra samma röjningsarbete i mitt inre, för att där bereda plats för den som behöver både rymd och luftighet. Att sortera bort allt onödigt, skadligt, oviktigt för att ge rum åt det enda som är väsentligt. För Jesus är ingen man klämmer in mellan några dammiga böcker, utan för min Frälsare och Herre krävs det andra utrymmen.

Portar öppna er vida!
Höj er, uråldriga dörrar!
Låt ärans konung draga in!
Vem är då ärans konung?
Det är Herren, den väldige hjälten.
(Ps 24:7f)

Tårarna rinner, för bort dammet i sin väg, banar framkomlighet för ärans konung. Ordens anhopningar på boksidorna suddas ut och fram träder den som är själva Ordet. Allt jag behöver.

Inga kommentarer: