20 februari 2008

Trivsel

Torris på dekis. Så kan man kanske beskriva statusen på novemberkaktusen som huserar i ett av rummen här. Det ser illa ut, något får den att trivas dåligt. Fast den blommar, det är ju roligt, så helt fel kan det ändå inte vara med trivseln. Jag får helt enkelt ta loss den tredjedel av kaktusen som uppenbart ändå snart kommer att lossna och falla av. Så placerar jag några skott i en vas med vatten och hoppas att de ska rota sig i sin nya miljö. Kanske kan torrisen få ett nytt liv. Vasen placerar jag på mitt trånga skrivbord, i hopp om att lite sällskap ska vara gynnsamt. För oss båda.

1 kommentar:

Anonym sa...

vackert skrivet om rosen..och jag log åt inlägget vakna..för nog är de lycka att se att man får somna om fast man ej tror de...
jag log när jag tänkte på traktorerna..hi,hi vilken tokig lek egentligen..tippa traktorer..:-)
har varit på lidabackecafet..alla är vakna.är sportlov här men nu är de nog sovdags allafall.kram