22 april 2008

Vid dagens början

Vid början av en dag, som inleds med plågsamt mycket stresspåslag i kroppen, läser jag:

”Arbeta inte för den föda som är förgänglig utan för den föda som består och skänker evigt liv och som Människosonen skall ge er. Ty på honom har Fadern, Gud själv, satt sitt sigill.” De frågade då: ”Vad skall vi göra för att utföra Guds verk?” Jesus svarade: ”Detta är Guds verk: att ni tror på honom som han har sänt.” (Joh 6:27-29)

Alla åtaganden som splittrar mig, så intetsägande de är jämte Guds ord. Så onödigt allt är som inte syftar till det enda viktiga: att tro på Jesus. Att allt jag gör, ska vara för denna tro på Jesus, det är min bön, att stava på idag.

1 kommentar:

Anonym sa...

verkligen ett bra bibelord i dagenssamhälle..där alla jobbar,sönderstressar sig...

ja,du jag är glad åt våren..de är bara så härligt men märks barnen ej är vana vid värmen..

nu väntar jag att syster yster ska ringa från london..hon skulle höra av sig då hon vaknat:-)

ha en fin dag.

kram