28 maj 2008

Värdet av en blogg

Med ett skratt inser jag att min blogg är det mest värdefulla jag äger just nu. Åtminstone enligt vissa uträkningar jag tagit del av. Och åtminstone sett till pengar. Rätt illa egentligen. Men det finns ju annat vars värde inte korresponderar med pengar – och därför tyvärr inte räknas i den kultur som valt att ta ut all sin välfärd i form av pengar och det som kan köpas för pengar. Bara det gör det ju värt att fundera på om man verkligen vill vara upphov till en blogg vars värde kan mätas i pengar. Kan den månne säljas? Det vore kanske en idé, jag skulle kunna betala både hyran, de andra räkningarna och leva tillräckligt bra i alla fall några månader. Fast det är klart, de där värdena som inte beräknas i kronor går det ju att leva på längre än så. En evighet till exempel.

Inga kommentarer: