20 september 2008

Happy birthday

Obemärkt smet den förbi. Bloggens födelsedag. Den var den 18 september har jag nu tagit reda på. Inte mycket att fira, men nämnas kan det ju i alla fall. I den första bloggposten skrev jag om möten som aldrig äger rum trots att vi befinner oss på samma plats. Ett av exemplen där var då vi alla sitter på samma tåg och alla pratar men ingen pratar med varandra. Det är hela tiden den eller det som är någon annanstans som är fokus för vårt intresse. Vi är liksom alltid på väg och aldrig framme.

Denna iakttagelse finns fortfarande hos mig och ibland blir jag trött på den och till och med irriterad. Denna ständiga splittring.

Inte visste jag då, för ett år sedan när jag startade bloggen, att jag nu ett år senare skulle ägna så mycket tid av mina dagar åt att färdas på just sådana där tåg där vi alla talar med någon annan. Mer än så har tydligen inte förändrats på det här året. Vad jag ska tycka om det vet jag inte riktigt och det kanske inte heller spelar någon roll, det är konstateranden utmed livets väg.

Inga kommentarer: