29 november 2008

Bestämt

Nu har jag bestämt mig. Efter att i ett antal dagar funderat hit och dit kring om jag ska ta fram något extra till advent, adventsljusstake och så, har jag nu bestämt att ändå göra det.

Motivet för att låta bli skulle ha varit dels att om man inte tar fram något behöver man inte heller ställa tillbaka det om några veckor; bekvämt alltså. Och dels att jag ogillar upphaussningen kring advent och jul. Jag uppmärksammar gärna innehållet i advent och jul – det är speciellt – men önskar ett jämnare flöde över hela året och inte så stark koncentration några veckor i december.

Att styra den där jämna fördelning själv, kräver att stå emot den allmänna hetsen kring advent och jul. Något som inte är det lättaste.

Men nu har jag bestämt mig för att min adventsljusstake och min adventskyrka ska tas fram och lysa för att på minna mig om min längtan – ett jämt flöde av evangelium året runt.

Inga kommentarer: