23 februari 2009

Rubrik

Övar mig att sätta rubriker. Eller i alla fall i att tänka rubriker.

Tycker inte om rubriker, men förstår så väl deras syfte. Och förmodligen tycker jag visst om rubriker. Det vill säga bra rubriker som hjälper mig att hitta det intressanta jag inte visste att jag ville läsa.

Fast hurdana rubriker vill jag själv kunna sätta, kunna formulera. (Kom på att vilka rubriker jag vill kunna sätta och vilka jag vill kunna formulera inte alls behöver vara samma sak.)

Jag är ju så gärna lite poetsikt vag. Poesi som för övrigt inte alls är vagt utan mycket tydligt. I alla fall inte ur den poetiska synvinkeln.

Mer frustrerad nu än då jag började mitt filosoferande om det här med rubrikerna. Varför blir allt så omfattande så fort det utsätts för en eller annan tanke?

Det är ju inte utan att det ibland känns som att det skulle vara intressant att bara för en stund få prova hur det är att inte ständigt vandra i tankarnas snårskog...

Inga kommentarer: