25 maj 2010

Skriv bättre texter!

Lästa böcker:

Holst, Lena. (2004). Skriv bättre texter! En ny metod i fem steg. Stockholm: Bokförlaget DN.

Eftersom ”metod” inte är något som väcker mitt intresse, utan tvärtom väcker misstro hos mig, hade jag inte så stora förhoppningar på den här boken. Men jag vill påstå att den har en missvisande titel. Det råkar nämligen vara en intressant bok om text, skribenter och läsare. Ämnen tas upp som olika skrivtyper, textanalys och mottagarorientering. En bra bok, som, enligt mig, snarare sysslar med text än metod. Och det tackar jag särskilt för!

1 kommentar:

svintoflickan sa...

hej.

visst är dom lika lea o malin:-)

jag hade velat åkt på Jesusmanifestationen..mre för att just se att de finns fler..
i den här lilla hålan känner man sig lätt lite få...

nu ska jag dricka te..lilla lea kom å sa att de är te..

kram