10 augusti 2010

Säsongsbetonat

I ett samtal når mig uttrycket ”säsonger med Gud”. Det är säsonger med Gud.

Jag inser att det är ett bra uttryck för att fånga den där frustrationen som infinner sig ibland, då Gud tycks syssla med något helt annat än det som berör mig.

Gud är inte borta, det går i säsonger. Och alla som någon gång upplevt de olika säsongernas, årstidernas, betydelse för varandra kan ana vad säsonger med Gud kanske skulle kunna innebära.

Vi kan tycka bättre och sämre om de olika säsongerna, men alla behövs. Säsongerna möjliggör varandra.

1 kommentar:

svintoflickan sa...

oj vad du läser vännen..
många böcker blir det..
du kanske skulle bli bibliotikarie eller nåt..

jag ska plugga pedagogik i höst 50% och en kurs 25% hälsa o kreativitet..
efter jul ska jag försöka komma in på halvtid skrivarkurs också..
och så ska jag vara hemma med barnnen..
ett livspussel...
men vi hjälps åt alla lägga pusselbitarna ..vi i familjen och för hoppningsvis får vi lit ehjälp av Gud att lägga pusslet rätt..ler.

kramis