28 juli 2013

Bloggtystnad påminner om Andens stöd


Jag har nystartat bloggande och igår skrev jag om en av de två bloggar som helt plötsligt hjälpte mig att komma igång igen. Idag ska jag berätta om den andra.

Det är syster Veronica som skriver. Inte heller hon är alltid så flitig med bloggandet som hon skulle önska. Hon gör en trösterik reflektion kring detta då hon bland annat skriver så här:

Nu har det blivit en lång tystnad på bloggen och för varje dag som går känns det allt svårare att bryta den!
Varför skriva idag när jag inte skrev igår?
Ja, det är som att omvända sig och börja ett nytt liv.
Jag ska göra det i morgon, tänker man, och med det får man gott samvete men man går aldrig till handlingen! 

Syster Veronica, du är inte ensam! Inte heller jag är ensam.

Fortsättningen på syster Veronicas inlägg är än mer trösterikt, då hon skriver utifrån bibelordet om att Anden stöder oss i vår svaghet:

Vi behöver alltså inte låta oss förlamas av vår egen svaghet, den får inte härska över oss, den enda som är Herren över våra liv är Jesus Kristus.

När jag känner mig otillräcklig, för att bloggen är tyst eller av någon annan anledning, har jag det bästa stödet i hela världen. I min styrka blir jag så lätt mig själv nog, men i svagheten är jag ynklig och bräcklig. Då är den helige Ande mitt stöd – det har jag Guds ord på genom bibelordet. Tack syster Veronica för påminnelsen!

Inga kommentarer: