26 juli 2013

Nystart av bloggen


Något av ett dåligt samvete blir den allt ibland, bloggen. Egentligen är det ju roligt att skriva, och insamlandet av något att skriva om är också väldigt roligt.

Men. Detta men!

Det krävs ett visst utrymme i tid och ork, inte minst för den kreativa processen innan själva skrivandet. Min blogg har ju sin inriktning av livsfilosofi och kristen tro och jag snyter inte dessa funderingar ur näsan direkt. De kräver luft och rymd för att få fäste. Luft och rymd som varit en bristvara. Jag saknar det mycket.

Nu är det sommar, ledigt och luften blir friskare och rymden större. Jag tänker på bloggen igen. Om jag drar igång igen kommer jag då att kunna hålla i med den kvalitet jag själv önskar? Det är faktiskt tveksamt, men varför inte försöka?

Två av varandra oberoende blogginlägg från bloggar jag följer sporadiskt dök upp i mitt flöde samma dag och har tillsammans med en del andra faktorer puffat mig fram till denna nystart/fortsättning på bloggen. Nu är den starten/fortsättningen gjord. Mer om de avgörande blogginläggen senare. 

2 kommentarer:

Esbe sa...

Jag vet inte hur mycket du skriver i vanliga fall, men för min del är bloggandet ett sätt att hålla igång och förbättra skrivprocessen och kanske tankeprocessen. Även om den kanske just nu mest ser ut som en reklampelare för mer och mindre kända företag i min blogg. Ibland blir det visst reflektioner över livet. Men jag tänker... att det som blir det blir, bara jag skriver!

lilamonica sa...

Esbe: Att skriva är bra för så många saker, så låt oss skriva!