30 juli 2014

Anteckningsboken

Jag öppnar ett nytt skrivdokument i datorn, häller upp en kopp te och plockar fram den fullskrivna anteckningsboken. Jag har alltid en sådan på gång. En anteckningsbok. I den ryms allt möjligt. Kloka tankar som plötsligt passerar min hjärna och är värda att bevara. Avskrifter av något bra jag läst eller hört. Noteringar om läsvärda böcker. Och så en massa annat, såsom öppettider för något etablissemang jag tänkt besöka, telefonnummer jag inte lyckats lägga in i telefonen, kom-ihåg av diverse slag.


Kort sagt: I den där anteckningsboken ryms allt möjligt, som när det skrevs ned var viktigt eller intressant av någon anlending som nu inte behöver vara relevant. Hur som helst försöker jag gå igenom anteckningsboken ibland och sortera bland det som står där. En hel del blir tankestoff till bloggen. Det är det jag ska ägna mig åt nu.

Inga kommentarer: