16 april 2015

Livet blommar

Jag sticka och virkar ju till välgörenhet. Det har jag berättat om tidigare här i bloggen. När man handarbetar händer det att det blir en liten bit kvar av garnet, en bit som egentligen är för kort för att kunna användas till något vettigt, men samtidigt känns lite för lång för att slängas. Nu har jag börjat virka blommor av de där små resterna. Blommor som jag sparar för att sedan ha att dekorera små koftor och andra bebisplagg med.

Jag önskar att även små ”rester” i livet av olika slag, sådant där som inte verkar kunna bli något utan mest duger till att slängas, också skulle kunna få blomma till glädje för en själv och andra människor.

Bibeln beskriver hur Gud utväljer det som inte tycks vara något och det Gud har fått i sin hand det kan blomma frodigt till glädje och läkedom.

det som världen ser ner på, det som ringaktas, ja, som inte finns till, just det utvalde Gud (1 Kor 1:28)


Inga kommentarer: