14 juli 2008

Nytt ord

Ett av de första ord jag hör en dag då jag sätter på radion och hamnar mitt i något okänt program, är ”kreativitetsluckor”. Och direkt inser jag att jag nu fått ett ord för något som jag iakttagit och upplevt extra mycket den senaste tiden. Det handlar om två förhållningssätt och handlingsmönster då vi ställs inför saker och ting som inte fungerar eller skulle kunna göras bättre. Det ena är att inte göra någonting och det andra är att söka och finna en kreativ lösning på det hela.

Hur kreativ en människa är varierar av olika skäl och även om det till viss del kan förändras genom medvetenhet och övning, är jag just nu helt nöjd med att ha fått ett ord på det jag ser och utmanas av: kreativitetsluckor.

1 kommentar:

Anonym sa...

oj,oj sånna luckor har jag ofta.
tack för mailet min vän..glad för din omtanke!!
nu ska jag gå o sova..kramis