11 september 2011

10 år

Kommer ni ihåg vad ni gjorde den här dagen för tio år sedan? Det är inte omöjligt, eftersom det som då hände var en sådan händelse som nästlade sig in i våra minnen och dröjde sig kvar som ett sårigt och skräckfyllt minne. Attentatet mot World Trade Centre i New York. Jag vet vad jag gjorde, när jag hörde nyhetssändningen på radio. Jag fick genast apokalyptiska associationer. Nu har det gått tio år, vi har vant oss, det mesta tycks ha kommit in i en behaglig lunk igen, och världen gick inte under. Men ändå, visst är det en väckarklocka om livets och tillvarons skörhet, de där minnena som bränner sig fast hos oss till följd av sin grymhets skull.

1 kommentar:

svintoflickan sa...

Jag gick o bar på vår första son som bara var några månader då..och jag minns jag blev rädd över livets skörhet...gick runt där i vardagsrummet i göteborg o tvn var på..

kramkram vännen<3