30 januari 2008

Självklart
Ibland är saker så där självklara att de blir anmärkningsvärda. Som idag på eftermiddagen. Jag skulle delta i ett sammanhang, i vilket det fanns gott om förutsättningar för att det skulle blir problematiskt och kännas meningslöst, som ett slöseri med tid och energi. Just därför inkluderade jag denna samling i mina morgonböner och – naturligtvis – blev det en eftermiddag som avlöpte smärtfritt. Det kom till och med en del vettigt, konstruktivt och användbart ur samtalen.

Mer komplicerat än så är det ju sällan. Gud hör bön och Gud svarar på bön. Det svåra är att vänja sig själv vid att be sådär konkret och sedan hålla ögonen öppna och se vad Gud gör.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tänkvärda ord som jag ska ta till mig.
Hälsningar från E i södra Sverige som liksom du gärna ber en bön till Gud.