17 mars 2008

Lite skräckfylld

Lite skräckfylld blir jag, då jag inser att det som jag trodde mig behärska kan ha gått helt fel. Uppladdning av en text på en hemsida på nätet, endast skälvande timmar innan deadline. Något jag gjort förut, så jag gjorde bara som jag gjort tidigare. Det var igår. Idag upptäcker jag som av en händelse, att mitt förfarande kanske var helt fel. Nu försöker jag utröna om så är fallet. I bästa fall går det att rätta till, utan alltför generande konsekvenser.

Utan intuition, som jag är, för datorvärldens självklarheter, är ju detta knappast någon överraskning. Men jag trodde ju att jag visste och i min föreställning fanns inte möjligheten att det kunde ha skett förändringar sedan sist.

Skönt då att det finns pålitliga saker i livet. Sådant som inte förändras. Att detta dessutom är det som är verkligt väsentligt i livet får den eventuella fadäsen i datorvärlden att framstå som totalt ointressant. Stabilitet, pålitlighet, oföränderlighet, är sådant som bara finns hos Jesus Kristus eftersom Jesus Kristus är densamme i går, i dag och i evighet. (Heb 13:8).

Inga kommentarer: