19 maj 2008

Ett val

I ett samtal i helgen kom jag på mig själv med att säga att jag gjort ett vettigt val i mitt liv. Och ja, det är nog ett vettigt val, det är i alla fall ett stort val, för ingenting annat i livet får sådana konsekvenser. Ett sådant val påverkar allt och tids nog finns det inte riktigt någon återvändo, utan riktningen är utstakad genom det där valet och att då tänka att det skulle vara något annat än vettigt får så stora följder att det inte är någon idé. Och om det nu är så att Gud är världens skapare och Guds son Jesus är den som kan rädda människan från hennes otillräcklighet och därför kan ge henne det liv hon under inga omständigheter kan uppnå själv, ja, då kan det knappast vara något annat än ett vettigt val, att tro på Gud och följa Jesus.

1 kommentar:

Anonym sa...

hej vännen.
ja du man gör ju många val i livet..både bra o dåliga..
men detta val är då ändå ett som man aldrig har ångrat..att följa Jesus.

dagen har gått bra idag..har varit skötn då vi ej har haft någon tid att passa..får se hur de blir i morgon då vi ska hämta elias i skolan.

nu ska jag dricka te medan mannnen spelar tvspel med barnen.

kram