16 augusti 2008

Tilltalad

Länge nu, alltför länge, har jag väntat på den dag då allt jag har att meddela i min blogg är några korta men sprängfyllda meningar. Men längtan bara fortsätter, blir inte besvarad. Men nu blir den uttalad här. Detta är vad jag intensivt längtar efter att kunna säga vid slutet av en dag:

Idag har jag fått massor gjort.
Jag har inte gjort någonting.
Gud har talat.


Dessa ord har jag skrivit i ett par omgångar tidigare och varit på väg att lägga ut på bloggen. Men det har ändå inte blivit så. Men nu är det dags. För medan jag trampade hem på min cykel ikväll föll det på plats. Det är dessa så vältummade ord som just nu bäst rymmer det himmelska i det jordiska. Det är just detta och ingenting annat som skett den senaste tiden.

Mycket påtagligt. Flera gånger. Ständigt. Och oåterkalleligt.

Gud har talat. Guds ord är verksamt, Gud har handlat.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Underbart!!!
kram

lilamonica sa...

Just det!