23 oktober 2008

Underverk

Dagarna är ju fyllda av underverk. Ja, själva dagarna i sig är underverk. Allt som behövs är förmågan att se det.

Idag skedde ett underverk av lite mer ovanligt slag. Jag hade en stund över i väntan på tåget, så jag gick till för att göra ett inköp. Och där i myllret av resenärer i den lilla butiken är det plötsligt någon som säger mitt namn. Det är en bekant från förr. Vi har inte setts på flera år. Hon bor numera nästan 100 mil från platsen där vi stötte på varandra och jag själv bor inte heller på orten där våra vägar korsades. Hon hade just kommit med flyget och tagit sig till stationen för vidare tågresa. Själv var jag på väg hem efter en vanlig arbetsdag.

Ett sammanträffande naturligtvis. Men också ett underverk bortom all sannolikhetsberäkning. Sådan är livet, fyllt av underverk. Och ibland underverk av det ovanligare och osannolikare slaget.

2 kommentarer:

Esbe sa...

Så kul!

Sådant har jag också varit med om...

Anonym sa...

låter spännande resa lite..även om de blir intensivt också.
ha de så bra.
nu ska jag sova.
kramis