27 januari 2009

Bakom allt

Apropå förra inlägget, om baksida och framsida, kom jag att nynna på en sång av Roland Utbult:

Du finns här, som skapat liv på jorden.
Du finns här, som gett det mörka ljus.
Ditt förnuft är mer än vi kan fatta.
Stor är du Gud.

Bakom allt finns du Gud,
finns din tanke och din mening.
Och vi får glädjas över livet.
Stor är du Gud.

Du finns här, som skapat hav och himmel.
Du finns här, som gett oss all natur.
Att du finns bevisas av din godhet.
Stor är du Gud.

Du finns här, som sänt din son till jorden.
Du finns här, som tänder hoppet nu.
All din nåd ger människan en framtid.
Stor är du Gud.

Du finns här, som ger oss av din Ande.
Du finns här, som ser våra beslut.
Hjälp oss du att rätt förstå vår frihet.
Stor är du Gud.

Bakom allt finns du Gud,
finns din tanke och din mening.
Och vi får glädjas över livet.
Stor är du Gud.

1 kommentar:

Anonym sa...

hej vännen.
ja du..jag tycker jag ser suddigt när jag tar på mej glasögonen så känns jobbigt ha dem..men men får se.
ja,jag fick ditt mail..blev så glad..
ruben har fått en dotter förresten fick jag sms om idag.han bor ju i stockholm.
låter som du har de fullt upp..
kramkram o vila mellan varven.