28 januari 2009

Tomhet

Lätt frustrerad över att inte få ihop något bra att skriva här på bloggen idag – allt blir liksom bara tomt – beslutar jag mig för att söka lite i Bibeln på just ”tomhet”. Och så får jag sällskap av en av Jobs vänner, som i all sin tafatthet säger:

Han borde inte lita på det som är tomhet, då blir han bedragen och tomhet blir hans lön. (Job 15:31)

Se där! Att publicera det tomma jag lyckats spåna fram idag hade varit allt annat än lyckat. Det finns bättre ting att lita till, så ingen behöver desperat ta vad som bjuds utan ibland kan det vara bättre att vänta och slippa tomhetens lön och istället åtnjuta vilan en stund. Livsvisdom för såväl blogg som livsföring.

1 kommentar:

Anonym sa...

oj de var djupt..får tänka många ggr...

jo de är läs o tv o tidningsglasögon..ska ej ha dem heltid..men ändå lite konstigt..men jag vänjer mej kanske..ska fråga synsam..ska till stan fre..på ett samtal faktsikst..ska se om de ger ngt..i mina knasiga rädda tankar ibland..

kramkram vännen