5 juli 2011

Andras tankar

Visst läser man många bra – och ibland en del mindre bra – saker på nätet. Emellanåt händer det att något känns särskilt träffande. Så är det med de Om-tankar jag läser på en matblogg som jag kikat på ett par gånger. Ni vet hur det är, ibland halkar man in på någon blogg som man hittat via någon annan blogg eller bara för att man råkade surfa runt lite på måfå. Detta är en blogg som jag hittat via en annan. Jag är sannerligen ingen matlagare, men det hindrar ju inte att andras matlagande kan vara inspirerande (tyvärr alltid utan egen efterföljande praktik). Kjersti, som har bloggen jag nu pratar om, säger själv att det är både mat och prat i hennes blogg. Det jag fastnat för är en del av hennes prat, närmare bestämt hennes mitt i prick-text om om och borde. Läs den gärna, jag rekommenderar den varmt!

Inga kommentarer: