22 oktober 2012

En bok med stor kärlek

Fick en bok häromdagen. Personen jag fick den av hade tagit den i sin egen bokhylla och valt den bok han själv tycker mycket om. Jag blev rörd av att få en sådan gåva. Det har ju egentligen ingen betydelse vad jag tycker om boken, bara det att få något som givaren själv tycker så mycket om känns som ett förtroende. Och ett förtroende är den största gåvan man kan få.

För övrigt tycker jag det är en fantastisk idé, att när man ska ge bort något ta en bok ur den egna samlingen. Kanske något jag ska försöka ta efter.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken fin idé!!! Trivs du i nya bostaden? Här sitter jag å ska snart väcka tjejerna å åka å äta frukost hos Bea .., vi träffas inte ofta fast vi bor relativt nära. Men så är de Me de flesta just nu... Tiden... Kramis från svintoflickan

lilamonica sa...

svintoflickan: Tack, jag trivs bra. Kul att ni ändå kan träffas någon gång, du och Bea. :) Och visst är det en bra idé med att ge bort en egen favvobok.