27 oktober 2012

Glada saker


Läser att man kan göra en lista på 1000 små saker som man blir glad av och att detta kan hjälpa till att lysa upp livets dystra och mörka dagar. Det är verkligen en lysande idé. Men 1000, det är fruktansvärt mycket. Mycket att komma på och mycket att skriva. Men idén är bra. Så jag börjar med tio. Här kommer min lista över tio småsaker som jag blir glad av:

                      En lugn lördag.
                      Snön som föll häromdagen.
                      En kanna med te.
                      Den goda lemon curd jag gjort själv.
                      Tända ljus.
                      Den fina ordningen i skåpen jag städat idag.
Mina färgglada handdukar.
                      De fina blommorna jag fick av mina gäster förra helgen.
                      Min varma sjal.
                      Att jag har en säng att sova i i natt.

Tio små – men stora – saker att bli glad av. 

Inga kommentarer: