20 november 2007

Jag har nu skrivit
Jag har nu skrivit etthundra inlägg här i bloggen, det här är det etthundraförsta. Naturligtvis inte värt särskilt mycket uppmärksamhet, men kanske en liten självrannsakande analys.

Hur mycket har jag egentligen sagt i dessa inlägg? Och vad är det jag har sagt? Många ord har det blivit, selektivt valda, provisoriskt sammanfogade. De flesta, kanske inget, av alla dessa ord, klarar egentligen den permanenta konservering som Internet innebär. Här är de oåterkalleligt utlagda till allmänt beskådande.

Några inlägg borde förmodligen aldrig ha skrivits, några borde troligtvis aldrig ha lästs.

En viss vånda finns över alla de där många orden som nog inte borde ha formulerats. Men kanske finns här i bästa fall ändå något ord som faktiskt är rätt så bra. Och större framgång än så är det fåfängt att räkna med.

Jag har inga ambitioner med min blogg, men det betyder inte att jag inte tar den på allvar – allt i livet är på allvar, även sådant här nonsens.

Inga kommentarer: