13 mars 2010

Länktips

Veckans länkar:

”Jag kommer ihåg” är en rolig minnesövning av Peter Englund. Och oj, vad mycket man kommer ihåg bara genom att läsa hans hågkomster.

Det finns en dag för allt. Puh!

Man kan också dela in årets dagar med hjälp av mångkulturella kalendern. En utmärkt tingest, helt i tiden.

Eftersom jag inte kunde sova häromnatten, fick jag än en gång avlyssna den ljuvliga radiodokumentären om Bror och hans bror i Ättersta. Ättersta är en bedårande bullerbyliknande by där husen ligger tätt vi den slingrande vägen. Jag vet, för många gånger har jag åkt den där vägen. Dokumentären ger ett fint stycke historia i nutiden.

En hälsning från Gud.”

Nyöppnat SMS-museum på nätet bevarar samtiden.

Att kunna sköta en orkidé hela vägen till mer blommor, ska jag lära mig någon gång. Kanske nu, när det kommer nya mer lättskötta sorter.

Inga kommentarer: