22 november 2007

Påse
Då jag går och handlar tar jag alltid en enda påse med mig. Ofta räcker inte det, i synnerhet inte om jag ska bära varorna hem, för det är ju så mycket tyngre att bära en kasse än två. Anledningen till denna enda påse är min tro på att jag inte ska ha så mycket och även om det väldigt många gånger tidigare har visat sig vara för lite med en påse, tror jag alltid att det just den här gången ska vara tillräckligt.

Detta skulle ju kunna betraktas som ett problem, att jag aldrig lär mig. Men eftersom det i så fall skulle vara ett tråkigt och ointressant problem, väljer jag att istället se det som en tillgång. För det är ju faktiskt, på sitt sätt, ett uttryck för min orubbliga tro på möjligheten till förändring.

1 kommentar:

Anonym sa...

kan inte låta bli att le..
men du är duktig som tar med dej påse..jag köper plastpåsar..å en gång när jag handlade gick de sönder när jag nästan var framme..å vad jag kände mej arg.skratt.
tycker om dej.
kram